måndag 1 december 2008

Snaaaake, snaaaaaake!

Ok, jag har inte lärt mig något idag och dessutom så har jag en livsviktig lärdom jag måste dela med mig av och jag skulle må JÄTTEDÅLIGT om jag fick höra att någon av mina vänner dött för att de inte visste... Med andra ord så tänker jag göra ett undantag. Anywho, för ett par veckor sedan hörde jag talas om någon som sov med sin orm. Det var konstigt. Ormen brukade ligga bredvid henne, spikrak. Det var ännu konstigare. Och gissa varför den slemmiga, kluriga, snikna lilla jävlen gjorde det? Jo, det var det allt någon ormvetare som kunde berätta. Lite försiktigt sa han att det nog kunde vara en god idé att göra sig av med ormen eftersom den troligtvis höll på jämföra sin längd med hennes för att veta när den skulle kunna svälja henne hel. Fy! Här blir man matad, klappad och får sova i samma säng, och allt man tänker på är att inte bara bita den hand som föder en utan att äta den hel? Otacksamt. Det man kan lära sig av detta är bland annat att det finns bra husdjur, och så finns det de som är skitdåliga.

2 kommentarer:

Kate sa...

badger, badger,badger,badger....också ett skitdåligt djur som fått oförtjänt humor-rykte på senare år. man ska ha knäckebröd i stövlarna i badgerland har jag hört?

Ashley sa...

det här är ju helt fundamentalt att veta! jag tänker på det ofta!