tisdag 9 december 2008

Elisabeth of the 21th Century

Idag har jag lärt mig att om man vill prova att bli sövd ska man vara två år och pilla upp ett sudd i näsan. Det har min brorsdotter gjort. Eftersom man befarar att hon kommer att snorkla i sig suddigummit om hon somnar så måste hon sövas under mer kontrollerade former och sen ska biten ut! Och då kanske man undrar varför man inte kan plocka ut det precis nu.. eller nu.. eller nu, nej om man är två år och har pillat upp något i näsan är man fruktansvärt glad i det (eller det är i alla fall vad jag tror att det lilla livet är just nu) och vägrar sitta still. Och just ja, en sak som jag visste men blev påmind om är att man inte kan ha ätit 6 timmar innan man sövs, detta gör att i en lägenhet i linköping kommer snart att många grannar bli lite lätt irriterade (precis som Mary-Kate och Ashley blir) när det gallskriker en unge i lägenheten ovan, brevid eller under och detkommer att pågå ett bra tag. En tvååring blir gnällig 2.1 när hon blir trött...

Inga kommentarer: