onsdag 3 december 2008

Jag är dååååålig!

Nu ska jag förklara något som jag lärde mig i helgen men har försökt sätta i praktik idag. Det handlar om hur människor som jag själv, det är alltså ineffektiva människor, ska bli mer effektiva. Man ska lura sig själv!

När man har en massa viktiga saker att göra så listar man ju upp dem, antingen på papper eller i huvudet och sen rangordnar man dem, den första deadlinen högst upp och sen mindre viktiga saker längre ner. Men om man nu är som jag så gör jag allt annat än att faktiskt slutföra den första uppgiften först, istället tar jag allt annat på listan t. ex. så städar jag vattenlås, uppdaterar facebook i en halvtimme, bloggar om saker man lärt sig eller wikipediar konstiga fenomen (som detta). Det är nu man ska bli lurig!

Man ska sätta en deadline högst upp på sin lista som man känner en sjuk tyngd i och stress och press och allt såntdära som gör att man gör alla andra mindre viktiga saker, man ska sätta en deadline på den, och det behöver inte vara en i framtiden, man kan ta en dag som redan varit för då ökar ju bara pressen och sen ska man tro på detta och så blir man sjukt effektiv. Eller detta om man får tro forskaren som kommit på allt det här och om man är sjukt duktig på att lura sig själv, vilket jag inte verkar vara eftersom jag skriver detta istället för min uppsats... men okej jag hoppas att det i alla fall funkar för någon annan!

Inga kommentarer: